dinsdag 9 april 2013

Nu moet ik gaan opletten!!

Finn gaat iedere dag naar het kinderdagverblijf. Hij heeft het vreselijk naar zijn zin. S´morgens lekker ontbijten, dan lekker spelen en met de middag lekker warm eten. De juffen vertellen dat hij eet voor twee, ze staan er van te kijken wat er allemaal ingaat. De laatste tijd is hij ook meer aan het praten met de kinderen en de juffen, in Zweeds wel te verstaan. Dat hij alles verstond wat er op school gezegd werd wisten we al, maar dat hij ook lekker Zweeds aan het praten is is nieuw voor ons.

Dit betekend ook dat hij dit thuis voortzet en dan komt het. Hij praat hier Zweeds en Nederlands door elkaar, en dan gebeurd het dat ik hem wel eens niet versta. Vraag ik aan hem of hij het nog een keer wil zeggen kijkt hij mij raar aan en vraagt me versta je me niet of zo? Hij herhaald wat hij zegt en vanuit een hoek gilt een van de jongens wat hij bedoeld. Dat versta ik ook wel hoor maar ik moet even nadenken, mag dat niet. Ja, ja klinkt het uit de hoek

Na een dag hard werken mag je wel even lekker liggen op de bank.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten