vrijdag 13 september 2013

Even lekker douchen

Vandaag kreeg ik een whatsapp van Mariska, ik ga vanmiddag werken. Dit betekend dat ze om half vier begint en om half tien klaar is. Mooi dacht ik even lekker alleen met de jongens. Toen ik thuis kwam wilde ik meteen gaan douchen, maar de zon heeft hier nagenoeg niet geschenen, ik moet dus eerst de ketel warm stoken. Tegenwoordig duurt dit nog geen vijf minuten, dan brand hij lekker. Maar daarna moet je even een half uurtje wachten voor dat je echt heet water hebt. In dit half uurtje heb ik, samen met Finn, even een salade in elkaar gebouwd voor het avond eten. Ik hoef eigenlijk enkel voor mij alleen eten te maken want de jongens eten op school warm. Maar ik weet dat ze de salade ook lekker vinden dus maak ik maar een grote bak klaar.  Zo zeg ik tegen Finn, ik ga eerst even douchen. En ik ga in bad zegt Finn. Nou wacht even tot dat ik klaar ben anders komt er niet zo veel water uit de kraan. Hij kijkt me aan en zegt goed papa. We hebben een dunne waterleiding naar de badkamer toe lopen. Deze voorziet de douche, wastafel, de wc en het bad van warm en koud water. Ik stap lekker onder de douche en na het inzepen zet ik de douche weer aan om mij af te spoelen. Ik hoor de deur open gaan en Finn komt binnen. Zonder wat ze zeggen loopt hij naar het bad, doet de stop er in, en zet de kraan van het bad aan. Spontaan is de helft van mijn douchestraal weg, gelukkig blijft hij wel warm. Dan loopt Finn naar de wc en gaat plassen, hij trekt door en er verdwijnt. Weer een deel van mijn douchestraal weg. Ik sta nu nog onder een zielig klein douchestraaltje. Ik kijk naar de douchekop en denk, hij is wel achterlijk groot maar ik ga hem echt niet vervangen voor een kleintje. Finn is ondertussen verdwenen uit de badkamer en ik stap de douche uit om de kraan van het bad uit te zetten. Ondertussen is de waterbak van de wc ook vol. Ik kan weer lekker douchen, ik blijf lekker nog even genieten van onze douche met een lekker muziekje op de achtergrond. Heerlijk zo´n reuze douchekop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten