maandag 23 september 2013

Laatste loodjes

Bijna het hele huis is geschilderd. We hebben een lader die 8 meter hoog kan, maar toch kunnen we niet overal bij. Dus .........................

Hebben we een hoogwerker gehuurd.
Bijna iedereen die bij ons langs is geweest is het opgevallen dat sommige gedeeltes nog niet geschilderd waren. Dit was domweg omdat ik er niet bij kon. We moesten dus op zoek naar een ander alternatief. Deze hebben we gevonden in vorm van een hoogwerker. Nadat ik hem vrijdagmiddag had opgehaald moesten we eerst even proefdraaien.
Finn wilde maar al te graag even mee.
Papa, dit is hoog genoeg hoor.
Vrijdagmiddag ben ik alvast begonnen met wat oude verf weg te krabben. Even voor de doe het zelf-ers tussen ons, een driehoeks-krabber kennen ze hier niet. Ik moest dus nog even diep in wat dozen zoeken (ja ik moet er nog een paar uitpakken) want ik wist dat ik er een had meegenomen. Zaterdagochtend op tijd begonnen met verven en zondagmiddag was ik klaar.


Hier kan je een beetje zien tot hoe ver ik gekomen was met het schilderen. Boven de bovenste ramen is de rode kleur wat doffer, zeg maar de zelfde rode kleur die je rechts van de zwarte leidingen ziet. Deze leidingen zijn van de zonnecollectoren, maar dit even ter zijde. Aan de andere kant van het huis moest ook   zo´n gedeelte geschilderd worden, tevens moesten alle witte lijsten gedaan worden. Zelf vinden we het resultaat heel erg mooi en we hebben ook nog complimenten van de buren gehad. Zo heb ik nog een beetje eer van mijn werk.

Mariska had ondertussen bedacht dat we de appelbomen ook wel even konden snoeien met de hoogwerker. Goed idee, zeg ik tegen haar. Kom maar in het bakkie dan gaan we samen wel even. Uuuuuhh ik wil eigenlijk zelf gaan zonder jou zegt Mariska tegen mij. Nog beter zeg ik tegen Mariska, en samen met Finn is ze een uur of vijf bezig geweest om de drie appelbomen te snoeien.
De appelboom snoeien.



 Tevens werden de appels, die nog in de boom zaten, geplukt zodat we volgend weekend lekker een appeltaart kunnen bakken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten