donderdag 19 september 2013

Pioenrozen

Toen opa en oma Kaandorp bij ons te gast waren heeft opa een rondje door de tuin gelopen. Hij was snel klaar omdat er niet zo veel in staat, gras, appelbomen, struiken en wat pioenrozen op een kluitje. Opa adviseerde om deze pioenrozen, met de herfst, uit elkaar te houden en deze op een andere plek neer te zetten. Goed advies sla je niet in de wint natuurlijk en we besloten om de pioenrozen te verhuizen. Mariska had eerst nog wat overleg met haar vader hoe ze het een en ander moest aanpakken. Mariska haar vader, die zowat heel zijn leven met planten en bloemen heeft gewerkt, vertelde precies waar ze op moest letten en ze is samen met Finn aan de gang gegaan. We me moeten op ogen letten papa, zegt Finn tegen mij. Dit heeft opa verteld. Ik kijk hem aan en denk waar heeft hij het toch over, op ogen letten. Ik kijk wel naar de ogen van je moeder zeg ik tegen hem. Hij kijkt me aan en begint te lachen, nee papa hier moet je op letten. Hij laat het me zien wat een oog is. Terwijl ik een gleuf in het gras maak planten Finn en Mariska de pioenrozen op hun nieuwe plek.

Er word hard gewerkt
Kijk een hoe sterk ik ben mama

Dit zijn mijn spierballen

Alles is verplaatst opa, met een beetje geluk eten de hertjes het niet op zodat we volgend jaar mooie bloemen hebben staan langs de tuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten