zondag 6 oktober 2013

Weer een week voorbij

Deze week is weer voorbij geschoten en eigenlijk is er niets bijzonders gebeurd. Ik moest de hele week werken en Mariska gaat naar school. Ze is twee keer gebeld om te komen werken, maar ze kon maar 1 keer, de andere keer had ze al een afspraak.

Spiderman.
Ik heb al een keer geschreven dat Finn zich dolgraag verkleed als Spiderman. Het maakt hem niet uit waar we naar toe gaan het Spidermanpak gaat aan. Of, zoals vandaag, we wandelen lekker in het bos. Finn heeft een rugzak mee en vertelde ons dat er drinken maar ook zijn knuffie in de rugzak zit. Halverwege het bos, bij een bankje, moest hij even zitten. Zo even wat drinken en dan, dan trek ik mijn Spidermanpak aan zegt Finn. Nee he, zegt Rens, heeft hij zijn Spidermanpak ook al hier mee genomen. Nou zegt Finn, Spiderman heeft zijn pak ook overal mee, dus ik moest hem ook meenemen. Wij vinden schitterend dat hij er zo bij wil lopen, maar het volgende vinden we wat minder leuk.

Hij klimt gewoon op een kast

Het was schitterend buiten.


Finn is ook helemaal gek op koken. Als een van ons in de keuken staat te koken gaat Finn ook groente snijden en mogen we het later, gezellig, samen met hem opeten.

Het ziet er weer heerlijk uit Finn.
Smullen maar.
Als je zelf kookt is het altijd lekkerder papa
Je mag opscheppen hoor mama
En als je zo hard gewerkt hebt de hele dag, dan ben je s´avonds best wel moe.
Hij slaapt gewoon voor de computer, het filmpje van Fåret Shaun is iets te veel van het goede.
Geen foto maken papa.
Afgelopen vrijdag was het Kaneelbullardag. Ze hebben hier wel meer van zulk soort dagen, niks mis mee. Ze zijn heerlijk en wij doen natuurlijk mee aan deze, commerciële, traditie.

Deze foto heb ik op mijn werk gemaakt, maar we hadden ze thuis natuurlijk ook.
Hergebruik.
In Nederland had ik een aantal collega's en familieleden die van alles bewaarde, je weet maar nooit zeiden ze altijd tegen mij, je zal het maar net nodig hebben. Ik daar in tegen gooide oude en/of dingen die stuk waren gewoon weg. Als ik weer zoiets nodig heb dan koop ik het wel weer was mijn motto. Hier in Zweden heb ik de zelfde nijgingen als mijn familie en collega´s. Bewaren en repareren is hier het motto geworden. Dit komt meer omdat je hier niet zomaar even iets haalt bij de doe het zelf zaak. We hebben er hier wel een doe het zelf zaak maar die heeft niet alles en hij is schreeuwend duur. Maar buiten dat het is eigenlijk nog leuk ook als het lukt om iets weer te maken. Simpel voorbeeld:

Dit is een onderdeel van een regenpijp, er zat een scheur in en deze heb ik weer gemaakt (weer dicht gesmolten met een soldeerbout).
Hier zie je het onderdeel zitten, het is het verloop van grijze pijp naar zwarte pijp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten