zondag 24 maart 2013

Met schuim tussen mijn b.....

Volgens de weervoorspellingen wordt hier komende week warmer en gaat het regenen in plaats van sneeuwen. Dit betekend voor de mensen die erg van de zon houden dat ze snel weer aan hun trekken komen. Van de week stond in de krant dat 1 jaar geleden de temperatuur 20,5 graad was rond deze tijd. Dit is een temperatuur verschil van 25 graden. Het is vandaag schitterend weer en we hebben besloten om nog even naar de piste te gaan, omdat het nu nog lekker kan. Iedereen was gezellig mee. Finn heeft speciale
ski´s. Deze bind je, net als Friese doorlopers, aan je laarzen en zo kan hij lekker hij gang gaan beneden aan de piste. Het is niet de bedoeling om met deze ski´s de helling af te gaan, maar meer om het gevoel te krijgen om hoe het is om op ski´s te staan. Maar.................. hij wilde zo graag mee naar boven dat ik een beetje medelijden met hem kreeg. Mariska was al een keer een stukje de berg op gelopen zodat ik hem weer mee naar beneden kom nemen op zijn ski´s. Maar naar de laatste keer, papa mag ik ook mee naar boven. Besloot ik hem mee te nemen de skilift in en de familie heuvel, deze is minder stijl, te nemen om weer bij de lift uit te komen.

Hoe dichte we bij de lift kwamen hoe warmer ik het kreeg en zelfs begon te twijfelen of ik hier wel goed aan deed. Finn begon steeds meer te praten en wilde dolgraag de lift in. De tocht omhoog ging ons prima af, en Finn vertelde onderweg dat hij lekker ging skiën samen met zijn broers, o ja papa ook met jou. Zonder vallen zijn we boven aan gekomen. Zo dacht, dit is de eerste hoorde nu nog naar beneden nu nog naar beneden. Het eerste stukje is wat steil en Rens en Jesse zeiden dat ze wel achter mij aan kwamen. Ja ja hoe zie ik mijn vader op zijn plaat gaan. Finn en ik zij 1 keer onder uit gegleden en zijn beide broers stonden meteen bij Finn om hem over eind te helpen en mij lieten ze gewoon liggen. Voor de rest vond Finn het geweldig en genoot met volle teugen van de rit naar beneden toe. Omdat hij niet echt op zijn ski's ging staan, maar meer in mijn armen ging hangen was het voor mij flink aan poten zodat het schuim tussen mijn b.... kwam te staan.


Mariska genoot van de zon. In het nieuwe seizoen gaat ze skiën .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten