maandag 18 maart 2013

Noorderlicht.

Ik had van de week, op en Zweedse site, gelezen dat je zondagavond het Noorderlicht kon zien. Dit kon alleen bij een heldere hemel. Ik had op Youtube wat filmpjes gezien en ik moet eerlijk zeggen het is een bijzonder schouwspel. Toen ik gisteravond de hond uit liet, om een uur of half elf, was mijn gedachte niet meer bij het zien van het Noorderlicht, ik was het al weer vergeten. Met mijn gedachten was meer bezig dat ik eigenlijk wel weer zin had in de zomer. Het was een heldere hemel en op de temperatuurmeter binnen had ik net gelezen dat het al weer -12 was. Het rondje met de hond was bijna klaar toen ik naar boven keek en hemels breed een mooie groen/gele gloed zag, zulke mooie kleuren had ik nog nooit gezien. Na een paar minuten genieten van het schouwspel dacht ik dit moeten Rens en Mariska ook zien, de rest sliep al. Snel naar binnen om ze te roepen. Nog geen minuut later stonden we met zijn drieën te kijken, maar het schouwspel was al een stuk minder geworden. We konden hier en daar nog een beetje groen licht zien, maar het mooie licht wat ik gezien heb was er niet meer. Volgende keer beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten