zondag 16 december 2012

Geweldig!!!!!!!!!

Vanochtend ben ik met Rens en Finn eerst even naar Karlstad gegaan om wat skihelmen te kopen, je mag hier zonder de nodige veiligheidsmiddelen niet de skipiste op. En ik denk dat dat maar goed is ook. Toen we terug kwamen zijn Jesse en ik naar de skipiste gegaan. We hebben ons eerst opgegeven bij de skiclub en toen was het moment daar. De sleeplift voor Jesse de eerste keer en ik ben ruim ervaren natuurlijk met dt soort liften. Zo`n  18 jaar geleden zijn Mariska en ik, samen met ome Ruud, Tante Nel, Cor, Ping Rick, Jesseke en mijn grote neef Erik naar Oostenrijk geweest om te skiën. Dit was overigens onze eerste en tevens laatste keer dat we geskied hebben, maar het was wel een geweldige ervaring. En zo voelde het vanmiddag ook weer, alle herinneringen van die tijd kwamen weer boven en nu, nu doe ik het samen met mijn zoon, geweldig gewoon. Na een kleine instructie bij de sleeplift stonden we klaar, klaar voor onze eerste sleep naar boven. We hadden eerst afgekeken bij andere kinderen en volwasenen die met een snowboard, maar ook gewoon op een ski, omhoog gingen en toen waren wij aan de beurt. Het ging wonderbaar in een keer goed, Jesse op de snowboard en ik op de ski.  Jeetje zegt Jesse wat eng zo´n lift, maar dit is 100 keer beter dan de heuvel oplopen pap. Zonder te vallen kwamen we boven, maar toen moesten we weer naar beneden. Jonge kinderen stoven ons voorbij, fantastisch om te zien, vanaf een jaar of drie tot een jaar of tien gewoon recht naar beneden. En wij, Jesse was het naar anderhalve keer zat, een paar keer goed op zijn b.k en toen zij hij dat het misschien beter was om te leren skiën, ik ga eerst lekker iets drinken in de kantine pap mag ik wat geld? Ik ben natuurlijk ook een paar keer gevallen, maar na dat Jesse gestopt was ben ik zelf nog een paar keer de piste afgegaan. Het gaf een geweldig gevoel, net of we weer in Oostenrijk waren. Voorlopig hebben we weer een nieuwe hobby gevonden voor in de weekend, wat een luxe, op 5 minuten van ons huis staan we al op de piste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten