donderdag 6 december 2012

Vol verwachting ................................

Ja, zelfs bij ons is Sinterklaas langs geweest. We hadden het gevoel dat de de  Sint makkelijk de weg naar Filipstad gevonden heeft. S`morgens om 6 uur vroeg Finn al of Sinterklaas er was, nee papa gaat naar zijn werk maar vanavond komt hij wel langs.

Nou dan wacht ik toch gewoon even.
Na dat Jesse terug kwam van de innebandy en we even gegeten hadden werd het tijd voor de  welbekende Sinterklaasliedjesen. Al snel werd er op de deur geklopt. Buiten in de sneeuw stonden allemaal kadotjes.

He, waar komt papa nou vandaan??
Finn weet niet waar hij moet beginnen, allemaal voor mij?
Netjes alles uitstallen.
Mam i er nog meer?
Er kwam geen eind aan.
Hij wist eerst niet wat hij moest vragen!!!!!!
Iedereen is vreselijk verwend, er waren zelf pepernoten en chocoladeletters. Dank je wel Sinterklaas.


Op mijn werk hadden ze nog nooit van Sinterklaas gehoord. Ik heb een filmpje laten zien van de club van Sinterklaas en iedereen vond het schitterend en uitgelegd wat de tradities waren, ook weer goed voor mijn Zweeds. Ze vonden wel dat hij toch iets weg had van de Jultomte. De pepernoten vonden ze overigens heerlijk, maar dat geld ook voor de hagelslag en de vlokken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten