zaterdag 15 december 2012

Nou, moet ik het maar even voor doen!!!!!!!

Sinds gisteravond sneeuwt het hier weer en dat het blijft zo het hele weekend, er is tot nu toe (zaterdagmiddag 15.30) 14 cm extra bijgekomen. We zijn vanmiddag naar de skipiste geweest, ze waren nog niet helemaal klaar, morgen is de officiële opening voor het seizoen. we  mochten wel gebruikmaken van de piste maar de liften werkte nog niet. Dat is niet zo erg zeiden we we lopen wel even omhoog. Nou als je dat 3 keer gedaan hebt, en dan nog wel tot halverwege,  heb je wel het eind in je bek. De jongens deden vreselijk hun best met de snowboard maar volgens mij kon het wel nog iets beter. Moet ik het maar even voor doen riep ik in mijn enthousiasme. Tuuuuurlijk pap, voor dat ik het wist had ik de snowboard schoenen aan en liep ik voor de zoveelste keer de heuvel op. Ruim op over de helft gestopt, 10 minuten uithijgen. De snowboard vast gemaakt aan mijn schoenen en toen............ Hoe kan ik  nou recht op staan? Met hulp van Jesse, die was mee naar boven gelopen om nog een keer met de slee naar beneden te glijden. Nou pap laat maar zien hoe het moet. Na een royale duw van mijn zoon schoot ik naar beneden, zo voelde het wel. Om, na ongeveer 15 meter, genadeloos op mijn b.k te vallen. Een hard gelag klonk er van boven en benden, daar stond Rens met Finn te kijken hoe ik naar beneden kwam zeilen. Ik ben ongeveer 20 keer gevallen en heb sneeuw gevonden op plaatsen waarvan ik dacht dat daar geen sneeuw kon komen. Ik heb me er op verkeken, ik heb het gevoel dat je met skiën meer controle heb over het remmen en het sturen. Met het snowboarden zitten je voeten vastgebonden en kan je niks meer. Voor mij niet meer dus, ik ga wel skiën. We hebben diepte investeringen gedaan in twee paar ski`s en langlaufski's. Al met al 180 kronen. We konden van de buurman Rolf ski-schoenen en langlauf-schoenen lenen om het een en ander te proberen. Nou dat gaan we morgen weer doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten