woensdag 26 december 2012

We hebben bezoek.

Nog geen maand nadat wij ons huis verkocht hadden, had Mariska haar broer Aad vliegtickets besteld. Hij vertelde dat hij met de kerstdagen bij ons kwam. Afgelopen zondag heb ik Aad, Yvon, Hugo en Kees opgehaald vanaf Oslo. Wat een verschil, in Nederland is alles groen en hier ligt een pak sneeuw zegt Yvon. Nou geniet er nog even van want het is zo donker vertelde ik haar, we gaan nu eerst even 4 uur rijden. De rit terug ging vlot, de kinderen zaten lekker achterin tv te kijken en Mariska had een tas met brood en drinken voor iedereen gemaakt. Na een goede nachtrust konden ze pas echt zien hoe wij wonen, in een woord geweldig zeiden ze.




De volgende dag zijn wij gaan wandelen over het ijs, terwijl de dames boodschappen gingen doen voor de kerstdagen. Overigens zijn hier de winkels met de kerst gewoon open. Het gebeurd hier allemaal op kerstavond, de winkels sluiten dan vroeg.

Eerste kerstdag hebben we eerst lekker ontbeten, het was weer een gezellige tafel vol. Natuurlijk lagen er ook pakjes onder de kerstboom.

We wachten wel even.
We moeten echt wachten tot dat we gegeten hebben.
De prinsesjes..............
............... dekken de tafel
Lekker met zijn alle eten.
En nu mogen de kado´s open.




Rens Jesse en ik zijn daarna even naar de skipiste gegaan om even te skiën. We hebben eindelijk ski les kunnen regelen, vanaf 30 december krijgen de jongens les. Ik heb de jongens geprobeerd de beginselen van skiën bij te brengen, er was nog wel iets blijven hangen na 18 jaar (zo goed Cor). Dit is voor Rens goed bevallen, hij had het zo door. Voor Jesse was het een ander verhaal. Na een aantal keer de bosjes naast de piste te hebben bezocht, beide zijde, was hij het zat. Het laatste stuk loop ik wel naar beneden, zei hij. Ik wacht wel tot 30 december, dan krijg ik knap les zei hij.

Rens en ik hebben ons nog prima vermaakt, hij gaat steeds beter skiën en hij heeft nog een mooie stijl ook. Het bijna net of ik mijn grote neef zie skiën, al hoe wel hij hiervoor nog wel eventjes verder moet oefenen.
Als het dan lekker gaat krijgt hij in één keer een brok zelf verzekering en zegt hij dat hij geen les meer hoeft.

En dan is dit het resultaat.
Dit was overigens de laatste keer die dag dat hij gevallen was, ik ging daarna nog wel een paar keer meer tegen de grond.

S´avonds zijn hier de ski piste ook open.

En als er dan een mooie motor staat wil Finn daar wel even opzitten.


Een klein stukje verderop is een leuke berg waar je vanaf kan met een slee. Aad en Yvon hadden banden mee genomen om lekker mee te sleeën. Het ging hard, maar we hebben ons prima vermaakt.

Het was een klein stukje lopen.
Maar dan heb je ook wel wat.
Het ging niet altijd goed.

Best wel een stukje lopen naar boven.


Hugo deed voor niemand onder.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten